Başa Dön

Yeterliliğin ve Sadeliğin 21.yy’da Minimalizmi

Yeterliliğin ve Sadeliğin 21.yy’da Minimalizmi

Okuma süresi 2 dakika

Yazar: Ozan Ekşi

Minimal tasarım ve uygulayıcıları, bir ürünün göze hoş gelmesi yerine yararlı olma yönlerine odaklanarak, süslemesiz temel geometrik formları kullanmayı amaçlamaktadır. Bu odaklanma genellikle hoş bir estetik getirse de öğeler sadedir, çevre dostudur ve oldukça uzun ömürlüdür…

 

 

Günümüzde birçok mimar ve tasarımcı minimal ve minimalist akıma uygun ürünler ve mekânlar tasarlamakta… Ayrıca bu tasarımlar geri dönüşümcü ve doğaya saygılı tasarımlardır.

 

Minimal alanlarda gözün dikkatini dağıtacak daha az eşya, daha az detay ve daha az karmaşa vardır, bu da her bir parçanın özel ve tasarımsal yönlü olmasıdır. Pandemi döneminde evlerde daha çok vakit geçirildiğinden dolayı daha önce hiç dikkat etmediğimiz yorucu detaylar ve etrafımızdaki karmaşa gözümüze batmaya başladı. Yaşam alanlarımızda kendimize daha çok yer açmak gerektiğini  hobi ve dinlenme alanlarımızın daha sade, şık daha konforlu ve ben odaklı olması gerektiğini fark ettik.. Minimal bir alan yaratmanın ilk ve en açık adımı, her şeyin yeteri düzeyde olmasına önem vermek bu sebeple de kullanmadığımız ürünleri hayatımızdan çıkarmak. Mesela hiç oturmadığımız bir koltuğun evimizde yer işgal etmesinin bizim yaşam ve hareket alanımızı kısıtladığını düşünürsek bu alanları daha kompak yaşam alanlarına çevirerek daha fazla nefes alınabilir huzurlu mekânlar tasarlamış oluruz.

 

Minimalizm ve minimal dekorasyon bir yaşam tarzıdır.  Sadece evinizi değil evinizin dışındaki alanları da bu yaşam tarzına göre düzenleyebilirsiniz.  Bir gün lazım olur, bir gün otururum, bir gün kullanırım düşüncesinden çıkıp sadece size hizmet eden obje ve eşyalarınızı koruyun. Size hizmet etmeyen eşyalarınızdan kurtulun. Yaşam alanlarınızdaki netlik, sadelik ruhunuza da yansıyacağından hiç kuşkum yok.  Dış mekân mobilyalarında sandalye, koltuk, kanepe, sehpa, masa olarak oluşturulmuş yeni nesil serilerin tekli, ikili veya çoklu alternatiflerinde ise yan yana geldiklerinde grup oluşturma fonksiyonu sağlaması yoluna gidiliyor. Bu tip tasarımlarda fonksiyonel ve ergonomik bir estetiğin hedeflendiği oldukça belirgin olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle hafif olmaları minimal malzeme kullanımını ve tasarımlarda minimalizmi ön plana çıkarıyor ki yalın, yumuşak, geometrik form kesişimler ve geçişleri; ergonomi ile yoğruluyor. Bu doğrultuda klasikleşmiş marka ve formüllerin yanında yeni, enerjisi yüksek, farklı ve geleceğe odaklanmış markaları da yakından tanımak gerekiyor.

Yazar Hakkında /

2003 yılından bu yana, hedef kitlesi AB ve A+ olarak belirlenmiş bir çok baskı, web, pr, organizasyon işinde başarılı projelere imza atmış olan MAG hayatın her alanında en iyi olmayı hedefleyen, sosyo-ekonomik seviyesi yüksek, özel zevkleri olan ve hobileriyle yaşamını renklendiren, sosyal sorumluluklarının bilincinde olan, belirli kesimden kabul ettiği müşterilerine yıllardır sağlamış olduğu yüksek başarı grafiği ile doğru planlanmış bir büyüme ile sektöründeki hayatına devam etmektedir.

Bir Yorum Ekleyin

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: