© Copyright 2018 Mag Medya
Başa Dön

Yeni Yıla Merhaba, Eskiye Kısa Bir Veda

Bomboş, tertemiz, bembeyaz sayfalara yazdık 2012’yi… Yine öyle başlayacağız 2013’e! Geride bırakacağız her şeyi… Yeni umutlar, yeni beklentiler 2013’ten… Daha mutlu olmaya çalışacağız; sırtımızdaki yüklerimizden bir çırpıda kurtulup, yeni yükler taşıyacağız 2013’te şevkle! Çünkü bileceğiz ki 2012’de gerçekleştiremediğimiz hayallerimiz için daha çok çalışmamız gerekecek 2013’te! Ailemizle, dostlarımızla daha sıkı kenetleneceğiz… Çünkü hüzünle bileceğiz ki günler, aylar, yıllar hızla akıp gidiyor ve hayatımızdan her yıl bir yıldız daha kayıyor…

Zamanı geriye döndüremediğimize göre her günü, her ayı, her yılı kıymetle yaşamak, yaptığımız hatalardan ders çıkarmak ve her daim ileriye bakmak gerekiyor.

Bakalım bizler 2012’ye neleri sığdırmışız?

Tam 1 yıl boyunca bu kıymetli dergide, sizlere denizcilikle ilgili paylaşımlarda bulunmaya çalıştım. Umarım keyif almışsınızdır!

Ocak 2012’de ekibimizle New York’a uçtuk. Altını üstüne getirip, bolca alışveriş yapıp keyifle yedik içtik. Geleceğe dair planlar yaptık New York’la ilgili!

Şubat 2012’de New York ekibimizle Bahamalara uçtuk. Bahamalar’ın Abaco Adası’nda Bir katamaran kiralayıp 4 ayrı ekiple hem denizini, hem karasını dolaştık. Little Harbour, Treasury Cay, Green Turtle, Manjack, Man-O-War, Elbow Cay-Hope Town, Lubbers Quarters, White Sound, Tahiti Beach, Bakers Bay, Great Guana, Spanish Cay’de Türk bayrağını dalgalandırdık. İlk defa Atlantik Okyanusu’nda yelken yapma şerefine nail olduk! Köpekbalıkları, vatozlar, deniz yıldızları eşlik etti bizlere sığ sularda yüzerken…

4 haftanın sonunda yine ekibimizle sırasıyla Bahamalar’ın başkenti Nassau, Miami ve Orlando’yu gezdik. Miami’de 71’inci kez düzenlenen “Miami International Boat Show & Strictly Sail” e katıldık. Her yıl 16 – 20 Şubat tarihleri arasında düzenlenen bu fuar, dünyanın en büyük tekne fuarı olarak lanse edilmekte ve Florida Eyaleti’nin en büyük organizasyonu olma özelliğini taşımaktadır.

2012’nin Mart, Nisan, Mayıs aylarında Ankara Deniz Kulübü’ne yeni üyeler; açtığımız Amatör Kaptanlık Seminerleri (ADB&KMT) ile Ankara’ya yeni denizciler kazandırdık. Denizde uygulama seyirleri için her hafta sonu Ankara’dan Göcek’e yelkene gittik.

Haziran 2012’de 14-18 yaş grubuna teori dersleri verip, Temmuz ayında ise Göcek’te uygulama seyrine çıkarak gençlere yaz kampı düzenledik.

Yine Haziran ayı içerisinde Ankara Deniz Kulübümüz tarafından her yıl geleneksel olarak düzenlenen “Yaza Merhaba Yemeği”ni kaptanlarımızdan birinin mekanı olan Laterna’da gerçekleştirdik.

Temmuz, Ağustos, Eylül ve Ekim aylarını hep denizde, teknede geçirdik. Fethiye, Marmaris, Yeşilova, Hisarönü, Gökova Körfezleri’ne seyirler düzenleyip, teknemizle Yunan Adaları’na gittik.

Ekim ayında kendimize birkaç gün ayırmayı başarınca American Express ana sponsorluğunda Marinturk İstanbul Cityport’ta gerçekleştirilmiş olan 31. Uluslararası İstanbul Boat Show’a katıldık. Fuar izlenimlerimizi de sizlerle paylaştık.

Kasım ve Aralık aylarında hafta içi günler yine kaptanlık kurslarına devam ettik. Bir çoğunuz Pazar gününü Ankara’da bir alışveriş merkezinde geçirirken biz kahvaltımızı Göcek koylarında denize nazır yaptık; denize girmeye devam ettik.

Aralık ayının 18’inde “Yeni Yıla Merhaba, Eskiye Kısa Bir Veda” yemeğini yine kulübümüz tarafından Kırık Plak’ta gerçekleştirdik. Geleneksel Yeni Yıl Yemeğimizin bu yılki teması 70’lerdi.

Peki neler bekliyoruz 2013’ten, neler planlıyoruz?

Ocak 2013’te ekiplerimizle Avrupa’nın en büyük denizcilik fuarlarından biri olan Dusseldorf Boat Show’a gideceğiz. Kısmetse Şubat sayısında bolca fotoğraf eşliğinde izlenimlerimizi aktarmaya çalışacağım.

Şubat 2013’te Ankara Deniz Kulübü olarak Renewa Club’da Amatör Kaptanlık Semineri (ADB&KMT) düzenleyip yine hafta sonlarımızı ekiplerimizle uygulama seyri için Göcek’te yelken yaparak geçireceğiz.

2013’ün Mart ayında ekiplerimizle Fransız Polinezyası, Tahiti’ye uçacağız. Başkenti Papetee ile Moorea Adası’nı gezdikten sonra 9-23 Mart tarihleri arasında kiraladığımız katamaranımıza yerleşmeye Raiatea Adası’na geçeceğiz. Ekiplerimizle hem yelken yapacağız, hem Bora Bora’yı gezeceğiz; dünyanın belki de en güzel adasını… 2011’de Hint, 2012’de Atlantik ve 2013’te Pasifik Okyanusu’nda yelken yaparak kendi dünya turumuzda bir çentik daha atacağız!

 Mart ayının son haftasında ise yine ekibimizle Los Angeles ve Las Vegas’a giderek denizin yorgunluğunu atacağız. Tabi bir de yolu ikiye bölmüş olacağız!

Nisan ve Mayıs aylarında kaptanlık kurslarımıza devam edeceğiz yine.

Haziran ve Temmuz ayları için planımızda uzun bir seyir var. 10 günlük periyodlarla amatör kaptanlarımızı uzun yola götüreceğiz. Rota Hırvatistan! Kendi teknemizle Fethiye’den vira bismillah diyerek Yunan Adaları’nı geze geze Atina’ya, oradan Corinth Kanalı’nı geçerek İtalya’nın doğu sahilinde Venedik’e kadar uzanıp, Hırvatistan’a erişeceğiz. Hırvat kıyılarını dolaşıp yine aynı yoldan geri döneceğiz. Tekne sahibi kaptanlarımızın da bize eşlik edeceğini tahmin ediyoruz!

Ağustos ayını kendi kıyılarımızı gezerek geçireceğiz. Gençler Yaz Kampı’nı bu sene Temmuz yerine Ağustos’ta gerçekleştirmiş olacağız.

Eylül ve Ekim aylarında ise yine büyük bir projeye imza atma niyetindeyiz. Long Island’da bir ev ve bir tekne kiralayarak eğitimlerimizi Amerika’ya taşımaya karar verdik. Beyler Atlantik Okyanusu’na, eşler 5th Avenue’ye yelken açacaklar! Çalışmalara başladık, bakalım başarabilecek miyiz?

Kasım ve Aralık ayları biraz daha sakin geçecek gibi görünüyor!

Biz hedeflerimizi yazdık bir kenara, heyecanla 2013’ün gelmesini bekliyoruz. Artık neye niyet, neye kısmet hep birlikte göreceğiz. Varsın hiçbiri olmasın. Yeter ki sevdiklerimiz yanımızda, sağlığımız yerinde olsun.

Çalışacağız, yorulacağız, tökezleyeceğiz ama yeniden yolumuza devam edeceğiz. Her gün biraz daha büyüyecek, her sabah daha farklı kalkacağız, ışığımız hiç sönmeyecek…

Umudumuz, hayallerimiz, dostlarımız eksik olmasın. Güneşimiz her daim parlasın. 2013 yine geride bırakmak istemeyeceğiniz bir yıl olsun…

Yazar Hakkında /

Yazarımız hakkında kısa özgeçmişi çok yakında sayfamızda olacaktır.

Yorum Bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.